esmaspäev, 30. september 2013

Koolist natukene ja тыква фестивал

Natukene veel koolist

Lubatud on kirjutada ainult sinise pastakaga, õpetaja ei hinda tööd, kui näevad, et seal on kirjutatud musta(või mis iganes värvi) pastakaga. Kalkulaatorit EI TOHI kasutada, isegi EKSAMIL! Kuna ma olen peast arvutamises väga halb ja Eestis arvutasin isegi 2+3 igaksjuhuks üle, et viga sisse ei tuleks, siis siin peab KÕIK peast arvutama. Kõige rohkem imestasin, et nad ei kasuta isegi eksamil kalkulaatorit, kus on peaaegu ilmselge, et võivad tulla hooletusvead sisse. 

Eestis olin kehalises täitsa normaalses vormis. Kehaline oli "5". Aga siin on täiesti vastupidi, olen spordis väga-väga halb. Hinde peale tehakse täiesti erinevaid asju. Neil ei ole 100 m jooksu, kaugushüpet, kuulitõuget, kettaheidet. Ainult pikamaajooks on sama, mille ma sain "10". Kaugushüpe on enamvähem samasugune aga hüpata tuleb kohapealt ja asfalti peale, mis teeb mu põlvedele väga haiget. Kätekõverdused, kus õpetaja veel surub natukene peale, et käed läheksid ikka 90kraadi(vähemalt 20tükki) Ajapeale kõhulihaste tegemine, õnneks selle sain "7".  Vahest on selline tunne kehalise tunnis, et oled sõjaväes. Õpetaja karjub üle saali: "быстобыстро..." Õpetajal on ees ideaalinimese tulemused ja kui teed halvemini, kui on paberil kirjutatud saad halva hinde. Sellepärast ei käi üle poole klassist kehalise tundides. Antsla Gümnaasiumis on väga hea ja inimlik süsteem, iga aasta pead olema endast parem.
Matemaatikast ja füüsikast ei räägigi. Väga raske, väga paljusid asju pole ma üldse õppinudki, mida nemad on õppinud juba 10. klassis. Ajaloo, kirjanduse ja bioloogia tunnis õppin vene keelt :)
Üks päev kõndis väike kommunistide grupp lipukestega koolimajast mööda.

*
Moldova on natukene nagu Eestigi. Chisinaus on väga palju venelasi ja vene keelt rääkivaid kodanikke. Samamoodi on ju tegelikut ka Tallinnas. Eestis on eesti-vene keel, Moldovas rumeenia/moldova-vene keel. Linnas on kõik asjad rumeenia keeles, tean juba paari sõna. Nagu näiteks pood -Alimentara, ahv-mai mutse, aitäh-merzi(see prantsuse keeles aga nad kasutavad seda nagu meie kasutame "tsau").

* Olen kohanud inimesi, kes oskavad eesti keeles selliseid sõnu : "pask"; "paha poiss"; "tere".



PILDID:
Tantsutrupp "Atlantica"

11. "Б" класс

тыква фестивал

29.09 toimus Chisinaust väljas Kõrvitsa festival, käisin seal oma hostvanematega. Väga tore oli! Kohe kui sinna jõudsime ostsime süüa, sest mul oli kõht nii tühi. Sõime väga head asja. Lavaši vahele oli pandud kartulipüreed või siis ühte asja, mis mulle ei meeldi(hapupiima maitsega). Proovisin kõrvitsamahla/veini, mis polnud just ülimaitsev aga täitsa joodav. Festivalidel annab ikka korralduslik pool väga soovida. WC-id ei ole. Parklaid ei ole ammugi, isegi Chisinaus pole ühtegi parklat, kõik pargivad teeäärtesse ja kõnniteedele.

Festivalil kohtusin ka konsuliga. Ta ütles, et 3. oktoobril võtab ta mu kaasa presidendiga kohtuma :) How cool is that :D

PILDID:





Moldova rahvuspill Nai




Konsuliga


See on asi, mis mulle ei meeldi. Hapupiima maitsega...





Üritan tihedamalt blogida aga ei anna lubadust :)

Teie Egely

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar