esmaspäev, 23. september 2013

08.09 - 23.09

Pridnestrovian Moldavian Republic

Olin 14.09-16.09 Pridnestrovias. See on Moldova küljes olev väike iseseisev "riik", kus on oma raha(jätsin endale natukene mälestuseks ka), oma president, oma seadused ja oma keel(ed). Ametlikult on nende riigis 2 ametlikku keelt - vene, moldova ja ukraina keel. Ilmselgelt on see selleks, et näida demokraatliku "riigina". Tegelikult on see nagu väike venemaa. Seal räägivad kõik vene keeles, restoranis on menüüd vene keeles, tänavasildid vene keeles, kinos filmid ainult vene keeles jne. Sain käia ka vene sõjaväes, kuna mu hostnõbu on seal mingi tähtis tegelane. Seal oli mingi muuseum, mis polnud veel avatud ja alles restaureeriti. Käisime Dniesteri jõe ääres jalutamas ning sain käia ka Tiraspolises(pealinnas). 
Elasin seal tõelist vene küla elu. Mu hostvanaema elab seal oma tütrega. Tänavad olid pimedad ja tühjad. Teed olid väga halvad. Vanad trammid/bussid, mõtlesin, et kuidas nad veel töötavad :D Kui aus olla, siis oli täitsa jube olla seal, hostisa luges kohe sõnad peale, et kellegiga ei räägi jne. Suht creepy oli!
See, et sain seal olla oli ikka paras tsirkus... Üle piiri sain ilusti aga pidin kohapeal veel registeerima. Esimesel päeval läksime kohe registeerima aga kuna seal oli päris "meeldiv" teenindaja, siis lükkus see edasi järgmisele päevale, kuna ta pidas raskeks laenata meile pastakat. Siis mõtlesime, et käin korraks Moldovas ja siis tulen uuesti tagasi Pridnestroviasse, siis ma ei peaks uuesti registeerima, kuna ilma 2 kordse registeerimista võis olla seal ainult 1 päeva. Läksime sõitsime siis piiripunkti ning rääkisime probleemist aga seal olid vägaväga karmis vene sõjaväelased, kes pöörasid selle mõtte kohe ümber. Seetõttu pidime jääma sinna veel üheks ööks. Järmine päev tegin registratsiooni(pastakas oli kaasas) ja peale registratsiooni läksime koju.
Väga lahe kogemus oli! Väga vähe pilte on, kuna hostvanama on väga tugevalt usklik ning talle ei meeldinud, et ma pilte teen. Ühe pildi siiski sain!




Sellised nunnukad on tänavatel




Ka nendel on Eesti südames


Veel avamata muuseum














18.09 Käisin Andrianaga väljas. Sõime pastat ning rääkisime kõigest! Ma olen niii õnnelik, et mul on nii lahe tugiõpilane, sest väga paljud vahetusõpilased ütlevad, et nemad ei ole oma tugiõpilast näinudki... :) Peale seda saime kokku tema 4 sõbraga(Milea, Vlaicu, Bob ja üks veel), kes lähevad nüüd ülikooli. Nad olid ülilahedad! Küsisid igasuguseid küsimusi, nagu näiteks: Mis telekas mul kodus on? Kas külas, kus sa elad on palju eesleid? Kas Eestis elavad tiigrid? Do you like potatoes? But tomatoes? jnejnejne. Ma pole terve see aeg, kui olen Moldovas olnud, niii palju naernud kui tookord. Kahjuks räägivad nad rumeenia keelt, kuid nad tõlkisid mulle kõik vene keelde ja kui ma millesti aru ei saanud siis väga naljakasse inglise keelde.

Siin sajab väga palju vihma ning teed muutuvad sõna ostseses mõttes jõgedeks, kuna Chisinau on ehitatud 7 mäe peale.Pean endale ostma normaalsed veekindlad ketsid.

Koolist:
Minu klass on väga sõbralik ja nad on ülimalt õpihimulised. Klassis on 30 õpilast ja koolis 1200. Vahetundide ajal on hullumaja, väikesed jooksevad igalpool ja kõnnin tavaliselt kellegi suuremat kasvu poisi taga, sest tema on nagu minu "sahk" :D Tunnid algavad kell 8.30 ja kooli lähen tammiga.
Sellest nädalast sain vahetada oma rumeenia keele tunnid vene keele vastu, seega olen vahepeal 4 klassi laps :)  Esimest korda on 4. klassis ja nad olid niii armsad, tulid kohe uurima, mis mu nimi on ja kui vana ma olen. Nad hakkasid kohe uurima, kus Eesti asub jne.
Aine, mis on minujaoks täiesti müstika on INFORMAATIKA, mis algab 1.klassist peale. Tunnis kirjutatakse mingeid programme maha, mis on tõenäoliselt väga vananenud info ning tänapäeval selliseid asju ilmselgelt vaja ei lähe.
Esmaspäeviti ja reedeti on mul peale kooli vene keele eratund. Õpetaja on väga lahe ja mulle meeldib. Käin nüüd tantsimas hip-hopi, trennid on 3 korda nädalas, esmaspäev, teisipäev ja reede. Väga lahe seltskond ja nooruslik õpetaja :) Esmaspäeviti ja reedeti on mul väga pikad päevad ja olen päeva lõpuks täitsa läbi.

Külalised
09.09 käisid meil külalised. Valja ja Sasha kauaaegsed kolleegid.
Kuna nad elavad korteris siis tulid nad meile, et küpsetada baklazaani. Väga tore oli, prooviti ka Vana Tallinna likööri ja Kalevi komme, neile väga maitses :)





Festival
22.09 toimus festival, kus tutvutsati erinevaid riike. Eelme nädal helistas mulle Eesti aukonsul Moldovas ja küsis, et kas oleksin nõus aitama neid seal Eesti telgis. Loomulikult olin ma nõus! Alguses oli väga imelik eesti keelt rääkida ja "jah" sõna asemel ütlen alati "da", see on totaalselt külge jäänud.
Pühapäeva hommikul kell 9.30 läksin siis kesklinnaparki ja aitasin kaunistada ning asju valmis sättida.

Väga tore oli! Sain rääkida eesti keelt ja tutvuda inimestega, kes on eestlased aga töötavad Moldovas või kelle esivanemad on eestlased. 

Aukonsul Goncearov Igor rääkis, et 3-5. oktoober tuleb Eesti president Moldovasse. Ehk on minulgi võimalik temaga kohtuda!









21.09 käisin Valja ja Sasha firma sünnipäeval. Franzeluta sai 40 aastaseks. See on väga suur firma, mis toodab saia, leiba, ülimaitsvaid kooke, pirukaid, küpsiseid, vahvleid jne. Süüa seal sai. Olin nende fotograaf! Kuigi ma pole pildistamises väga hea, siis vähemalt said midagi mälestuseks :D

Olen väga rahul, et siia tulin ja SUURIMAD TÄNUD SPONSORITELE !!!
Vene keel juba areneb ja kõik on hästi :)

Kalli-kalli!




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar