pühapäev, 19. jaanuar 2014

Jõulud traditsioonid ja muu

 Vene jõulud kestavad 2 nädalat ning tähistatakse 3 tähtpäeva!

1. Рождество/Jõulud 6. - 7. jaanuar


 6. jaanuari hommik oli nagu ikka tavaline. Jõuluõhtusöök oli plaanitud hosttädi pool. Hostema läks juba päeval sinna appi aga mina läksin arvatavasi kellegagi kokku saama, häbi tunnistada aga ma ei suuda meenutada, kellega ja mida ma sellel päeval tegin :D Igatahes saime õhtul kõik kokku, veel viimased asjad laua peale ja siis sööma! Kuna neil on paastuaeg, siis polnud lauapeal liha. Ainult kala aga seda ka väga vähe. Aga sellegipoolest oli kõik väga maitsev ja nad jätkuvalt üritavad mulle sisse sööta võimalikult palju küüslauku, õnneks olen sellega juba harjunud :) Nad tegid mingit imelikku plöga ka, polnud väga maitsev.. nad teevad seda magustoitu ainult jõulude ajal. Hostädi kinkis mulle Moldova rahvusliku kruusi ja komme.

7. jaanuari hommikul oli äratus kell 7.30. Läksime Chisinaust 40 km eemal olevasse meestekloostrisse Capriana, kus ma juba olin käinud. Seal oli teenistus. Teenistus oli pikk ja õigeusu kirikus seistakse terve see aeg püsti. Huvitav oli vaadata, kuidas nad kõike seda tegid ja kuulasid. Vahepeal käisime hostisaga väljas jalutamas, sest kirikus oli väga kuum ja tahtsime õhku. Kella 11.30 jõudsime koju ja läksime jälle tädi poole jõululõunat sööma. Sellel päeval võis olla juba liha lauapeal....mmmm :) Peale lõunat läksid hostvanemad Transnistriasse ning jäin üksi koju.






2. Светой Василий 14. jaanuar

Seda päeva peetakse Jeesus Kristuse ristimispäevaks. Sellel päeval midagi erilist ei tehtud. Läksime lihtsalt peretuttavate poole ning sõime. Kuna peremehe nimi onVasili, siis viisime talle ka kingituse. Väga lõbus oli! Sain teada, et selle blondi naise tütar on minu koolis praktikal inglise keele õpetajana.
Ps. minu koerte kartus hakkab üle minema!!


 3.  Крещение 19. jaanuar

Sellel päeval minnakse hommikul kirikusse. Kuulatakse teenistust ja võetakse n-ö pühitsetud vett koju kaasa. See tuleb ühest tavalisest kraanist keset väljakut. Mina teenistusel ei käinud koos hostisaga...otsustasime koju jääda, kuid Hostema käis seda pühitsetud vett toomas. Pidime seda kõik jooma natukene...väga vastiku ja imeliku maitsega vesi...ja homme hommikul uuesti natukene. Lisaks käis ema majas ringi ja pritsis selle veega kõik üle... kaasaarvatud minu :D Nad usuvad, et öösel kell 12, laupäev vastu pühapäeva, pritsib Jumal meid kõiki selle püha veega üle.



Pühavesi



17. jaanuaril sai mul siin oldud 5 kuud.... pool vahetusaastat on läbi! Uskumatu, kui kiiresti aeg lendab!


Ühtlasi oli 17. jaanuaril ka minu Hostema Valja sünnipäev.Kui koolist koju jõudsin oli ta juba niiiii palju vaaritanud, et juba teadsin ette, et söön ennast haigeks sel õhtul. Õhtul tulid külla peretuttavad. Nad rääkisid oma muljetest, kui külastasid 20 aastat tagasi Eestit. Nad rääkisid, et oskavad eesti keeles ühte sõna..."kikendikök", mõtlesin väääääga kaua, mis asja nad üritavad öelda. Siis võtsin lahti google, kirjutasin selle "sõna". Nad rääkisid Tallinnas olevast ehitisest Kiek in de Kök, seletasin siis neile, et see tegelikult pole eesti keelne sõna, et see lihtsalt ühe ehitise nimi :D Samuti mainisid, et nad pole kusagil nii häid kapsaid saanud kui Eestis! Ütlesid, et uskumatu... te lihtsalt sööte toorest kapsast ja see on niiii maitsev :) 


 18. jaanuaril oli neil töölaupäev, sest neil oli 6. jaanuar vaba päev ning terve Chisinau pidi tegema sellel laupäeval oma töötunnid järele. Laupäeva õhtul tulid meile teised peretuttavad ning hosttädi ja vanaema. Sõin purustatud kartulitest kotletti, mis maitses niii hästi ! Kindlasti teen seda tagasi tulles Eestis ka(need kotletid on pärit Ukraina köögist)

18. jaanuaril käisime koolis klassi kaunistamas, sest esmaspäeval on klassijuhataja sünnipäev. Kahjuks oli meie klassis õpetajad ning pidime õhupalle täis puhuma koridoris. Nalja sai :) Siis mõtlesime, mida talle kinkida peale lillede...tegin ettepaneku, et võin Eesti kommid ilusasti ära pakkida ning ongi kingitus valmis. Kõigile see mõte meeldis :) 





Sattusid vaimustusse, kui hästi mu juuksed elektriliseks lähevad...


Kingitus õpetajale valma

***

* Minu kodutee... Siia oleks hädasti vaja Teeme Ära 2014!







Ps. SAIN ENDALE UUE TELEFONI!!!! Tänksud emme ja issi <3

Loomulikult pidime tegema esimese pildi!




Õnne ja õnnestumisi,

Teie Egely !

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar